Læringsteori:
Jeg ligger mig op af kolbs læringscirkel. Kolb er inspireret af
Donald Schöns reflekterende praktiker¨. Også John Dewey beskriver at refleksionen
går i gang når vores praksisser bryder sammen. Ifølge denne læringsteori, lærer
vi når vi handler.
Jeg er optage af at være i feltet observerende
refleksion. Hvis refleksionen ikke aktiveres eller iscenesættes bliver elevernes læringsudbytte begrænset. Her kan der arbejdes individuelt for individuel
refleksion men transfer og læring kan i høj grad også være en social proces.
Begge processer kan være vigtige på en blog. Når vi bearbejder eller handler
aktivt i form af producere, her i form af en blog, dels produktion af bloggen, men også den
tankevirksomhed der aktiveres og som skal dokumenteres aktivt på bloggen.

Ingen kommentarer:
Send en kommentar