tirsdag den 4. juni 2019

Problemstilling og motivation


      Bloggen - refleksionredskab mellem teori og praksis

      Der er evidens for, at vi kun bruger 10-20 % af det vi lærer i en given anvendelseskontekst!

      Generelt efterlyses IT didaktisk inspiration i forhold til transfer!

Problemstilling: Jeg er inspireret af hvilken digital teknologi der kan understøtte refleksion og skabe bedre betingelser for transfer og netop hjælpe eleverne til træne transfer. 
  • Refleksion er et nøgleord for at forstå eksempelvis, de teorier vi arbejder med.
  • Refleksion sker ikke af sig selv. Det er noget jeg, jeg som underviser kan opøve
  • Hvis refleksionen ikke sker, eller aktiveres, kan der ikke ske overførsel eller transfer 
  • 2 former for transfer, horisontal og vertikal. Størst fokus på horisontal forståelse af transfer: et igangværende flervejs-system der foregår både i og imellem flere systemer eller fællesskaber.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Perspektivering

Jeg kunne godt tænke mig at arbejde videre med bloggen, som et professionelt læringsmiljø, hvor der også ude i virksomheder kommer større fo...