Bloggen - refleksionredskab mellem teori og praksis
Der er evidens for, at vi kun bruger 10-20 % af det vi lærer i en given anvendelseskontekst!
Der er evidens for, at vi kun bruger 10-20 % af det vi lærer i en given anvendelseskontekst!
Generelt
efterlyses IT didaktisk inspiration i forhold til transfer!
Problemstilling: Jeg er inspireret af hvilken digital teknologi der kan understøtte refleksion og skabe bedre betingelser for transfer og netop hjælpe eleverne til træne transfer.
- Refleksion er et nøgleord for at forstå eksempelvis, de teorier vi arbejder med.
- Refleksion sker ikke af sig selv. Det er noget jeg, jeg som underviser kan opøve
- Hvis refleksionen ikke sker, eller aktiveres, kan der ikke ske overførsel eller transfer
- 2 former for transfer, horisontal og vertikal. Størst fokus på horisontal forståelse af transfer: et igangværende flervejs-system der foregår både i og imellem flere systemer eller fællesskaber.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar